CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Az ókori görög és római történelem tanításának problémáiKertész Istvánp. 15-26.
A középkori egyetemes történelem oktatásának problémáiKlaniczay Gáborp. 27-33.
A Mohács előtti magyar történelem tanításának kritikus pontjaiKordé Zoltánp. 34-43.
Adalékok középkori társadalomtörténetünk tanításáhozDraskóczy Istvánp. 44-56.
A kora újkori egyetemes történet néhány problémájaPoór Jánosp. 57-70.
A kora újkor ürügyén - vélemény az egyetemi történelemoktatás mai problémáirólBarta Gáborp. 71-81.
Gondolatok XVIII. századi történelmünk tanításárólKalmár Jánosp. 82-89.
A XIX-XX. századi egyetemes történet tanításának néhány problémájaMenyhárt Lajosp. 90-100.
Az 1867-1990 közötti magyar történelem tanításának neuralgikus pontjaiSzerencsés Károlyp. 101-111.
A magyarországi nemzeti kisebbségek legújabb kori történetének vizsgálata 1968-1990 közöttSzarka Lászlóp. 112-121.
A helytörténet szerepe átalakuló történelemtanításunkbanZsoldosné Olay Ágnesp. 122-141.
Egy új történelemtanterv koncepcióvázlataSzabolcs Ottóp. 142-149.
Képesség- és személyiségfejlesztő módszerek a történelemtanítás megújításábanMiltényi Miklósp. 150-172.
Játék az idővel, avagy szinkronmetszet és időszintézisDeme Tamásp. 173-189.