Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Óh, azok a szép napok! | Bíró Yvette | p. 9-18. | | | |
Egy gondolat igézetében | Szabó István | p. 21-28. | | | |
Szenvtelen stílus, szenvedélyes igazság | Jancsó Miklós | p. 29-31. | | | |
"A filmnek a mai magyar kultúrában úttörő szerepe van" | Lukács György | p. 35-44. | | | |
Szociológiai filmcsoportot! | | p. 45-46. | | | |
Tizenhat milliméteres technikát! | Szomjas György | p. 47-48. | | | |
A "cselekvő" filmről, a fiatalok nemzedékéről, a bírálat igényéről | Újhelyi Szilárd | p. 49-54. | | | |
A realizmus parabolái irodalomban és filmen | Gaál István | p. 55-60. | | | |
A "Karate-trilógia", vagy A jobboldaliság természetrajza | Zsugán István | p. 61-68. | | | |
Szindbád kalandja | Huszárik Zoltán | p. 69-72. | | | |
Beszélgetés magyar filmrendezőkkel : Az 1972-ben letiltott interjú levonata. | Kovács András | p. 73-84. | | | |
A Szegénylegények és a történetiség | Szabad György | p. 87-90. | | | |
A harmadik "stáció" | Fehér Ferenc | p. 91-98. | | | |
A konzervatív, a reformer és a lázadó | Heller Ágnes | p. 99-104. | | | |
Sára Sándor és a magyar "mélyvilág" | Hegedűs Zoltán | p. 105-109. | | | |
Gengszterek és mizantrópok | Eörsi István | p. 110-113. | | | |
Dózsa-mítosz vagy A forradalom teljessége | Dobai Péter | p. 114-117. | | | |
Szimbólumok - idézőjelben | Mérei Ferenc | p. 118-122. | | | |
Játékos Petőfi-passió | Szörényi László | p. 123-125. | | | |
Az eltérített film | Lázár István | p. 126-130. | | | |
A fanatizmus rítusai | Szabó Miklós | p. 131-137. | | | |
A Jancsó-filmek motívumrendszere | Hankiss Elemér | p. 138-148. | | | |
Musil "alászállása" | Domokos Mátyás | p. 151-153. | | | |
A rendező leltárt készít | Fogarassy Miklós | p. 154-157. | | | |
A bizonyosság relációi | Márkus György | p. 158-162. | | | |
"A szerelem és a halál játékai" | Bikácsy Gergely | p. 163-167. | | | |
Csak egy revolver volna a vétkes? | Nagy László | p. 168-172. | | | |
Provokáció feltételes módban | Györffy Miklós | p. 173-175. | | | |
Rekonstrukció legalább két színtéren | Dániel Ferenc | p. 176-179. | | | |
Téves csatatéren | Horgas Béla | p. 180-182. | | | |
Ellenállók és kollaboránsok | Vásárhelyi Miklós | p. 183-189. | | | |
Pályaváltások és kitérők | Lakatos András | p. 190-194. | | | |
A "nyers" és a "főtt" | Bíró Yvette | p. 195-205. | | | |
A mértéktelenség dícsérete? | Bíró Yvette | p. 206-214. | | | |
Meztelen lelkek | Radnóti Sándor | p. 216-221. | | | |
Nyersfordítás | Réz Pál | p. 222-226. | | | |
A dokumentumfilm társadalmi küldetése | Nagy László | p. 229-235. | | | |
A szépség mítosza, a harmónia széttörése, a köznapok költészete | Permeczky Géza | p. 236-244. | | | |
A "tettenérés" dialektikája | Mészöly Miklós | p. 245-249. | | | |
Filmhatás és műveltség | Tánczos Gábor | p. 250-255. | | | |
Nemzedékek, viselkedésminták - a közhelyek álarcában | Mérei Ferenc | p. 256-260. | | | |
"Igaz történetünk nem életünk története..." | Hegedűs Zoltán | p. 263-270. | | | |
Agnes Varda | Bíró Yvette | p. 271-279. | | | |
Pier Paolo Pasolini | Dobai Péter | p. 280-290. | | | |
Grigorij Kozincev | Nemeskürthy István | p. 291-296. | | | |
| Pilinszky János | | | | |