CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
1. fejezet – Mesterekp. 10-55.
József utcai imprintingp. 10-14.
Előszó a Klinikai gyermekpszichológiai tanulmányok című kötethezp. 15-17.
Archaikus gondolkodás, ősi érzékelés, felettes-én előfutárokp. 18-25.
Előszó Mérei Ferenc : Freud fényében és árnyékában című kötetéhezp. 26-29.
Az együttes élmény kísérlettől az utalásos jelentéstöbbletigp. 30-35.
Gondolatok a Mérei Ferenc által körvonalazott elaboráció fogalomhozp. 36-48.
Üzenet a palackbanp. 49-55.
2. fejezet – Irodalomismertetés – pszichoanalitikus fejlődéselméletekp. 56-123.
Wallon: A gyermek lelki fejlődése (Gondolat, 1958 )p. 56-61.
Lewin: Viselkedés és fejlődés mint az egészhelyzet egy funkciója (1946 )p. 62-71.
Bowlby: Attachement (1969 ) című könyvének ismertetésep. 73-92.
Az én mint organizátorp. 95-105.
A szublimáció elmélete Freud, Hartmann, Kris művei alapjánp. 106-123.
3. fejezet – Gyermekrajzp. 124-261.
A gyermek és a rajzolásp. 124-131.
A szabad rajzolás szerepe a diagnosztikában és terápiábanp. 132-139.
Sűrítés és kettős tudat különbségének feloldása mint az esztétikum forrásap. 140-153.
Gyermekrajzok művészetpszichológiai megközelítésep. 154-161.
A rajzolás mint az élményfeldolgozás eszközep. 162-166.
Esztétikus gyermekrajzokp. 164-171.
Informatív elemek változása a rajzfejlődés folyamánp. 172-183.
Esztétikusan rajzoló gyerekek kreativitásának követése serdülőkorigp. 184-190.
A gyermekkori esztétikus rajzolás hatása a kreativitás további fejlődésérep. 191-200.
Visszapillantás P. O. festőművész gyermekkori rajzairap. 201-216.
Mobilitási esélyek megjelenése gyermekrajzokonGerő Zsuzsa, Csanádi Gábo, Ladányi Jánosp. 216-261.
4. fejezet – Iskolaügyek. Beiskolázás, áthelyezés, kisegítő iskolap. 262-315.
Téves gyógypedagógiai áttelepítés káros következményeip. 262-265.
Az általános iskolai rendszer belső rétegződése és a kisegítő iskolákCsanádi Gábor, Ladányi János, Gerő Zsuzsap. 266-288.
Értelmi és magatartási problémák nem értelmi fogyatékos gyermekek esetébenp. 289-294.
A „megszűntetve megőrzött” gyogyó – a kisegítő iskola egy nyomonkövetéses vizsgálat tükrébenBeiskolázási alternatívák elfogadtatása egyenlőtlenül fejlődők esetébenGerő Zsuzsa, Csanádi Gábor, Ladányi Jánosp. 295-310.
5. fejezet – Autizmus
Koragyermekkori autizmus (Irodalomismertetés )
Realitás hangsúlyú intervenciók autista gyerekek játékterápiájában
Az autisták ellátásának szervezeti felépítése
Autista gyerekek testvéreinél tapasztalt neurotikus reakciók
Jól kompenzált aspergeri autisták serdülőkori nehézségei a szociális tájékozódásban
Team-munka helye a miskolci Autisták Családi Otthona működésében
6. fejezet – Terápiás elmélet és módszertan
A gyermekpszichológiai szakrendelés módszereiről
Szakadék az érzelmi nevelésben: a követelmény elősegíti a fejlődést, a vágyak kielégítése infantilizál
Az identifikáció jelentősége a fejlődés különböző szakaszaiban
A gyermekterápia indikációja
A gyermek-pszichoterápia egyes szakaszainak elemzése
A vizuális nevelés pszichológiai feltételei
Gondolkodásfejlődés kisgyermekkorban
7. fejezet – Terápiás gyakorlat
Iskolába kerülés személyiségalakító hatásának beépítése enurézis terápiájába
A gyógyíthatatlan betegség átélésének feldolgozási kísérlete leukémiás gyerekek csoportfoglalkozása soránGerő Zsuzsa, Hubay Marianne
Gyermekterápiában megoldatlan problémák újrafogalmazása adoleszcens-terápiában
A megkapaszkodás-szindróma szerepe az elektív mutizmus egyik típusának kialakulásában
A szeparációs szorongásból adódó nehézségek elektív mutizmus terápiájában
Szerepkonfliktus entellektüel családokban
Milyen a metróalagút?
Családi nevelési normák változása és továbbélése az unokák nevelésében
A család, illetve az iskola szerepe a kognitív és érzelmi struktúrák diszkrepanciájában
Nivellálás vagy kiegyensúlyozás? Buktatók a tehetséges gyerekek nevelésében
Páciensekkel kapcsolatos érzések és ellenérzések
Etikai dilemmák gyermekpszichológus hallgatók szemével
Ki volt Gerő Zsuzsa?